Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Με ρυθμούς χελώνας το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ

Με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς κινείται η προσπάθεια υλοποίησης του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ το οποίο μεν ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες και με εξαιρετικά σφικτό χρονοδιάγραμμα αλλά στην πράξη η εφαρμογή του αποδεικνύεται δύσκολη με τα περισσότερα μέτρα να βρίσκονται ακόμη σε στάδιο προετοιμασίας.

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ανησυχίες για το κατά ποσό θα μπορέσουν να υλοποιηθούν οι προβλέψεις του σχεδίου εξυγίανσης για το τρέχον έτος ενώ, με δεδομένο ότι το σχέδιο του ΟΣΕ αποτελεί «πιλότο» και για τις κινήσεις εξυγίανσης που πρόκειται να υλοποιηθούν στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, εύλογος είναι ο σκεπτικισμός που προκαλείται σε ότι αφορά και το πώς θα «τρέξει» ο νόμος για τις συγκοινωνίες που τίθεται σε ισχύ σε λίγες μέρες.

Μια από τις βασικές προβλέψεις του νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ ήταν και η κατάρτιση νέων συμβάσεων εργασίας που θα έπρεπε να έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα στους εργαζόμενους και τις διοικήσεις σε διάστημα ενός μήνα. Σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν κατέληγαν σε συμφωνία τότε προβλέπονταν ότι η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.

Αδιέξοδο στην διαπραγμάτευση για τις συμβάσεις
Η διαπραγμάτευση μεταξύ εργαζομένων στον Όμιλο ΟΣΕ και διοικήσεων συνεχίζεται για περισσότερο από δύο μήνες και προς στιγμήν φάνηκε πως οι δύο πλευρές είχαν έρθει κοντά σε συμφωνία. Όμως οι συζητήσεις έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, η διοίκηση του Οργανισμού πρότεινε στους σιδηροδρομικούς επιπλέον μείωση μισθολογικών αποδοχών κατά 5%, σε σχέση με αυτήν που προβλέπεται στο Νόμο 3899 για τις ΔΕΚΟ.

Όμως, όπως τονίζεται από την πλευρά των εργαζομένων, ήδη κατ’ εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου από την 1η Ιανουαρίου μειώθηκαν κατά 10% «οι πάσης φύσεως αποδοχές, επιδόματα, αποζημιώσεις και αμοιβές γενικά, καθώς και τα με οποιαδήποτε άλλη ονομασία οριζόμενα και από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με σύμβαση εργασίας ή συμφωνία προβλεπόμενα, που καταβάλλονται στους απασχολούμενους με οποιαδήποτε σχέση εργασίας».

Τα σωματεία των εργαζομένων στον Όμιλο ΟΣΕ αποχώρησαν από τις διαπραγματεύσεις, ζητώντας από τις διοικήσεις να αποσύρουν την πρόταση για επιπλέον περικοπές στις απολαβές του προσωπικού, καθώς το ποσοστό των μειώσεων αθροιζόμενο με τις προηγούμενες μειώσεις των νόμων 3845 και 3899 στις οποίες πρέπει να προσθέσουμε τις περικοπές στα δώρα και το στο επίδομα αδείας, ξεπερνά το 35%.

Όπως υποστηρίζουν, εάν εφαρμοστεί η πρόταση της ηγεσίας της ΔΕΚΟ, σε απόλυτους αριθμούς συνεπάγεται συνολική μείωση αποδοχών κατά 400 ευρώ για την πλειονότητα του προσωπικού στους σιδηροδρόμους.

Καμία μετάταξη δεν έχει προχωρήσει
Την ίδια ώρα καθυστερήσεις μεγάλες υπάρχουν και σε ότι αφορά ότι αφορά το θέμα των μετατάξεων περίπου 1.600 ατόμων, είτε υποχρεωτικά είτε εθελοντικά, υπέβαλαν αιτήσεις την αποχώρησή τους από τον ΟΣΕ.

Έως σήμερα όμως οι μετατάξεις αυτές δεν έχουν υλοποιηθεί με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να εξακολουθεί να επιβαρύνεται με το μισθολογικό κόστος των υπαλλήλων ενώ ο στόχος των μετατάξεων ήταν να μειωθεί η μεγάλη μισθολογική δαπάνη. Μάλιστα ένας μεγάλος αριθμός υπαλλήλων βρίσκεται ουσιαστικά χωρίς αντικείμενο εργασίας καθώς από την πλευρά της διοίκησης έχουν ήδη προχωρήσει μεγάλες περικοπές στο δίκτυο δρομολογίων.

Τα σχέδιο εξυγίανσης θέτει ως στόχο την μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 2.351 άτομα.
Με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται και με δεδομένο ότι τίποτε δεν έχει γίνει ακόμη προς την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η αξία της οποίας τώρα επικαιροποιείται, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι οικονομικοί στόχοι που θέτει το σχέδιο εξυγίανσης.

8 σχόλια:

  1. «Και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ» δεν γίνεται…
    Όπως δεν γίνεται να είναι «η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος»…
    Όπως επίσης «δεν γίνεται να κάνεις ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά»…

    Περιμέναμε να δούμε πως η τραινοσε θα καταφέρει χωρίς προσωπικό να κυκλοφορεί τα τραίνα… ή πως γίνεται να κάνεις κοινωνική πολιτική ενώ ταυτόχρονα θα βγάζεις και κέρδος… ή πως γίνεται να θέλεις να λέγεσαι κράτος και να αφήνεις επαρχίες όπως η Φλώρινα, ο Έβρος και η Πελοπόννησος ξεκομμένες συγκοινωνιακά και στο έλεος των ΚΤΕΛ.

    Αυτά δεν γίνονται μαζί όμως… είναι κανόνας! Δεν συμβιβάζονται!

    Οπότε δεν νομίζω ότι έχουμε και κάποια ελπίδα να τα δούμε… να συνυπάρχουν.
    Μία από τις δύο επιλογές λοιπόν θα επικρατήσει!!!
    Με το ΠΑΣΟΚ του Γιωργάκη και το ΔΝΤ μπορείτε να μαντέψετε ποια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ μπορώ να μαντέψω ποιά επιλογή θα επικρατήσει!
    ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ!!!
    Βαδίζουν χωρίς σχέδιο στο άγνωστο!
    Είναι φοβερά επικίνδυνοι οι άνθρωποι που μας διοικούν διότι έτσι όπως το παν το καράβι η συντριβή του στα βράχια είναι θέμα λίγου χρόνου!
    Δίωχνουν προσωπικό ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτοί που θα μείνουν ΔΕΝ ΦΘΑΝΟΥΝ για να δουλέψει, έστω αυτό ,το "μαγαζάκι τους" (έτσι το κατήντησαν)!
    Προσδοκούν κέρδη μειώνοντας κατά 1000 χιλιόμετρα το δίκτυο!
    Καταργούν τρένα "φιλέτα" και δρομολογούν τρένα παρωδίες όπως αυτό το snow train!
    Xρωστούν άδειες από το 2009 και σε πολλούς συναδέλφους καμιά 30αριά μέρες αναπαύσεις και βγάζουν εγκύκλιο προς τους προισταμένους των τμημάτων με την εντολή να δωθούν οι άδειες του 2010 μέχρι 31 Μαρτίου λες και δεν γνωρίζουν ότι έχουμε μείνει "ΕΜΕΙΣ ΚΙ΄ΕΜΕΙΣ" και πως είναι αδυνατον να εφαρμοσθεί αυτό , εκτός αν κλείσει ο Σιδηρόδρομος για κανένα χρόνο!!!!
    Οι τύποι πρέπει να τεθούν "υπό κατ΄οίκον περιορισμό", δεν γίνεται αλλιώς!!!
    ΠΡΟΤΑΣΗ: Να τα κλείσουμε όλα και να γίνουμε πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων του ΚΤΕΛ!
    Αυτό δεν επιδιώκουν οι "σοφοί" της Kαρόλου;
    Αίσχος!!!

    Ν. Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θετικο ειναι η εγκυκλιος που εστειλε η τρενοσε για εξοφληση αναπαυσεων κ αδειων προηγουμενων ετων για το προσωπικο που μετατασσεται.
    Ας ελπισουμε οτι θα φυγουμε συντομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η διοικηση του ΖΗΛΙΑΣΚΟΠΟΥΛΟΥ με την εγκυκλιο αριθμ. πρωτ.1495804/17/02/2011 καλει τους διευθυντες,προισταμενους,οπως κατα προτεραιοτητα χορηγησουν τα υπολοιπα αδειων και αναπαυσεων προηγουμενων ετων στους υπο μεταταξη υπαλληλους με την επισυμανση οτι δεν θα πληρωθουν.Ζηλιασκοπουλε σαν καθηγητης δεν ξερω τι εισαι,αυτο το ξερουν οι φοιτητες σου,σαν επιχειρηματιας ομως αστο μεγαλε δεν κανεις.Δεν συμαινει οποιος ειναι καλος ζαχαροπλαστης και φτιαχνει νοστιμα γλυκα οτι μπορει να γινει και καλος επιχειρηματιας εαν ανοιξει εργοστασιο ζαχαροπλαστικης.Οσο για το καθηγητηλικη αστο καλυτερα!Εχει γεμισει το δημοσιο με καθηγητες,ξερεις γιατι?Ασχολησου αγορι μου με το πανεπιστημιο,εκτος και αν ολο αυτο το διαβασμα τοκανες για ναρθεις να σωσεις τον ΟΣΕ!ΤΥΧΑΙΟ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σήμερα με Ερημωμένο δίκτυο και με κατοχυρωμένο το σύστημα με τις υπογραφές μας εμας των μετατγμένων δεν κάνει σε καμμιά κατεύθυνση απολύτως τίποτε...Αυτό υποδηλώνει καμιά φιλοσοφία για ανθρώπινη αξιοπρέπεια καιμία πρόθεση για ανάπτυξη καμιά κίνηση για οργάνωση...ΟΛΗ Η ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΣΕ ΔΙΑΛΥΣΑΤΕ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ...Η Ιστορία θα έχει πολλά Ερωτηματικά για το Μέλλον...Φερθείται τουλάχιστον 'Αρχοντες των ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΣΕ με Συνέπεια σε αυτά που διατάξατε...Βάσει Νόμου δεν έχετε πχ μετά απο κάποιες μέρες να κρατάτε τους μετατασσόμενους στον ΟΣΕ...πρέπει να πάνε εκεί που επιλέχθηκαν να πάνε γιατί δεν πάνε...?..Δώστε κάποιες εξηγήσεις γιατί αλλιώς είστε ή ΥΠΕΡΠΤΕΣ ή ΑΔΑΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να μείνει η ανωνυμία σαν δικαίωμα
η σοβαρότητα πρέπει να γίνει υποχρέωση