Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Οι μετατάξεις μας στο SPIEGEL


Από το Γερμανικό SPIEGEL ένα δημοσίευμα για τις μετατάξεις μας. Η μετάφραση από τα Γερμανικά ασφαλώς δεν αποδίδει ακριβώς το νόημα των λεγόμενων του Jörg Diehl αλλά δεν γνωρίζουμε Γερμανικά για ακριβέστερη απόδοση του πρωτότυπου κειμένου!


«Θέλω πίσω την ζωή μου»



Ζούσαν  το όνειρό τους ως υψηλόμισθοι διμοιρίτες των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά στη συνέχεια ήρθε η κρίση. Τώρα, πολλοί αξιωματούχοι μοχθούν στα Αθηναϊκά  νοσοκομεία. Η ιστορία μιας οργανωμένης καθόδου από την κυβέρνηση.  
Αν θέλετε να επισκεφθείτε τον πρώην μηχανοδηγό  Φωτιάδη Γεώργιο, θα πρέπει να μπείτε  πολύ βαθιά μέσα στο εσωτερικό του μεγαθήριο που είναι το μεγαλύτερο νοσοκομείο στην Ελλάδα.  Μέσα από σκοτεινούς διαδρόμους και ελικοειδείς σκάλες κάτω στο υπόγειο του  Νοσοκομείο Ευαγγελισμός. Σήψη και παρακμή στον αέρα, κάνει ζέστη εδώ κάτω, έναν όροφο κάτω από το κρεματόριο. . "Δεν μπορεί να βυθιστεί βαθύτερα ο άνθρωπος », λέει ο Φωτιάδης, 51 ετών
Για τρεις εβδομάδες, οι υπάλληλοι εργάζονται τώρα στο πλυσταριό του σπιτιού και, όπως λέει στην αποστροφή του , μαζί με  το καθαρό αίμα και άλλα σωματικά υγρά, λερωμένα σεντόνια. Επιπλέον, καθήκον του είναι  να ελευθερώσει όλα τα φρεάτια αποχέτευσης από τα επιβλαβή ζώα.  Γεμάτος πίκρα, αναφώνησε: «Ήθελα να κάνω όλη μου τη ζωή."
 Μπορεί να έχετε υποστεί την έκταση της καθόδου, ο Γεώργιος Φωτιάδης όμως   μπορεί να κατανοηθεί μόνο αν κάποιος πηγαίνει πίσω λίγο στη βιογραφία του, για παράδειγμα, το έτος 2005. . Εκείνη την περίοδο εργαζόταν στην διάσημη και πολυτελή διαδρομή μεταξύ Αθήνας και  Θεσσαλονίκης, στα express τρένα των κρατικών σιδηροδρόμων ΟΣΕ. Ήταν η  δουλειά των ονείρων του, μόνιμοι οδηγοί με εισόδημα που έφτανε μέχρι τα  3500 € το μήνα. Ο Φωτιάδης αγόρασε ένα διαμέρισμα στον Πειραιά, τεσσάρων δωματίων, 75 τετραγωνικά πόδια, και ήταν παντρεμένος για δεύτερη φορά , πατέρας και πάλι. Η ζωή του φερόταν πολύ καλά .
 Αλλά ήταν ένα σφάλμα στο σύστημα , σφάλμα για το οποίο  δεν ήξερε τίποτα.
Είτε  συντηρητικοί ή  σοσιαλιστές , οι ελληνικές κυβερνήσεις  τα τελευταία χρόνια είχαν τα πάντα  φουσκωμένα. Ανά κάτοικο, η χώρα απασχολούσε  πέντε φορές περισσότερους  δημοσίους  υπάλληλους , απο ότι η Μεγάλη Βρετανία.Το μηχάνημα κατάπινε αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως - χρήματα που το κράτος δεν είχε ποτέ. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της η Ελλάδα είναι μόνο ελαφρώς υψηλότερο από εκείνο της Έσσης.
 Χρόνο με το χρόνο η κυβέρνηση δανειζόταν έτσι νέα κεφάλαια από τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές - και το έκανε τόσο ζωντανή και γενναιόδωρη με τους ανθρώπους. . Η εισαγωγή του ευρώ οδήγησε σε νέα το υπερχρέωση , επειδή με την ένταξη στο Ευρωπαϊκό νόμισμα υπήρξε δυνατότητα δανεισμού με επιτόκιο που μέχρι πριν δεν φαινόταν ποτέ δυνατό να υπάρξει .
 "Όταν έχασαν  το έδαφος κάτω από τα πόδια τους"

Στη συνέχεια, όμως η φούσκα έσκασε.. Η Ελλάδα έπρεπε να τα σώσει όλα μονομιάς . Ριζική διάσωση .  

Στην αρχή υπήρχαν μόνο φήμες, θυμάται ο Γιάννης Σιλαίος , 52, ο οποίος εργαζόταν τελευταία ως επικεφαλής σε κέντρο ελέγχου του ΟΣΕ. Από αναδιαρθρώσεις γινόταν λόγος , ακόμη και για χώρους   με χρόνιες ζημιές ,όπως  της υγειονομικής περίθαλψη, αλλά τα συμβούλια του προσωπικού διέψευδαν . Αλλά ένα πρωί βρέθηκε επικεφαλής  μιας λίστας 44 ονομάτων  που έπεσε στα χέρια του ,  ήταν ο ανώτερος και έτσι ο πιο ακριβοπληρωμένος μηχανικός για το σιδηροδρομικό κράτος. Ο ίδιος λέει ..Από κείνη την στιγμή πάγωσα , ήταν σαν κάποιος να είχε τραβήξει το πάτωμα κάτω από τα πόδια μας.
Ο Σιλαίος που πριν από τον υποβιβασμό του, εκπαιδευόταν   με  20.000 € στο ανοικτό  πανεπιστήμιο και εργαζόταν  ως διευθυντής, σήμερα εργάζεται  ως τεχνικός σε ένα Αθηναϊκό  νοσοκομείο, με την λέξη εργάζεται να μην είναι ακριβώς αληθινή . « Θα φροντίσω για τις εγκαταστάσεις του κτιρίου, αλλά δεν ξέρω πολλά για αυτές .Είμαι σιδηροδρομικός ."  Έτσι προσπαθώ όσο μπορώ καλύτερα για να μην κάνω ζημιές   και με κάποιο τρόπο να περάσει η ημέρα.
 Αλλά η μεταφορά του Φωτιάδη και Σιλαίου και άλλων 2200  αξιωματούχων των σιδηροδρόμων, που  φαίνονταν περιττοί ,  επειδή το κράτος διέγραψε  για λόγους κόστους τρένα , δεν είχε  μόνο συνέπειες για τον ψυχισμό όσων εμπλέκονται. . Συνδέονται με μαζικές οικονομικές απώλειες,: Ξαφνικά βρέθηκαν να αμείβονται   μόνο με 1200 έως 1400 € καθαρά - και τα οποία θα κάνουν μήνες να πληρωθούν.
 Θα πρέπει να δανειστούν , ενώ , σύζυγοι, παιδιά, αυτοκίνητα, σπίτια και άλλα δεν έχουν ιδέα πως θα πληρωθούν . Ξαφνικά, τίποτα δεν είναι όπως ήταν.  Και η αίσθηση αδυναμίας απόγνωσης  και  απελπισίας μετατρέπεται  σταδιακά σε ανεξέλεγκτη οργή.  «Θέλω τη ζωή μου πίσω», φωνάζει ο Φωτιάδης. " «Δώσε μου πίσω τη ζωή μου!"
A. Φυσικά γνώριζαν, λένε οι πρώην εργαζόμενοι των σιδηροδρόμων, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλοί αξιωματούχοι, αλλά τέτοια θέμα δεν είχε καν τεθεί. Τώρα αυτοί που τιμωρούνται, δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κρίση," είναι πεπεισμένος ο  Σιλαίος .  Βλέπει την επικείμενη μιζέρια του σπιτιού του και έχει από καιρό παραιτηθεί. "Δεν υπάρχει λύση για την περίπτωσή μας." Λέει κουνώντας λυπημένος το κεφάλι του.
Κάθε φορά που χτυπάει το τηλέφωνο ο Γιώργος Φωτιάδης ελπίζει να είναι η λυτρωτική κλήση, που θα τον γύριζε πίσω στην μηχανή. Κάθε φορά απογοητεύεται  και πάλι. Τις προάλλες είχε χτυπήσει το κεφάλι του στο  μπουντρούμι του  νοσοκομείο ,  στον τοίχο, λέει, και φώναζε: «Τι έχω κάνει λάθος, τι, τι μου λένε;". Αλλά κανείς δεν του έχει  απαντήσει.
 Το κακό απλά τρομερό. 


απο το spiegel.de

Ευχαριστούμε τον συνάδελφο Νικηφόρο για το email.


16 σχόλια:

  1. ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΕΙΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ .ΣΦΥΡΙΖΕΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΤΟΥ ΤΟΟΟΟΟΥΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Σιλαίος δεν λέει ότι είναι συμπληρωμένος αλλά δεν φεύγει γιατί θέλει να βάλει το επίδομα σπουδών στη σύνταξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν μας δείχνουν το φεγγάρι και εμείς κοιτούμε το δάκτυλο…

    Βγαίνει ένα Γερμανικό περιοδικό το οποίο δεν έχει γράψει και τα καλύτερα μέχρι τώρα για την Ελλάδα και λέει επιτέλους μερικές αλήθειες για την επίπτωση των μετατάξεων στις ζωές αυτών που τις βιώνουν (ιδιαίτερα οι υποχρεωτικά).

    Εμείς αυτό που βλέπουμε από όλο αυτό είναι αν ο τάδε είναι συμπληρωμένος για σύνταξη και αν δείνα σφύριζε με το τραίνο;

    Μήπως να παίρναμε τα ματάκια μας από το δάκτυλο και να κοιτούσαμε και λίγο πιο μακριά;

    Εκτός και αν δεν μπορούμε να δούμε πιο μακριά από το δάκτυλο οπότε μάλλον μας αξίζουν αυτά που γράφει το άρθρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. GiDi καλώς όρισες!! Συμφωνώ με όλα εκτός απο την παρένθεση. Και οι εθελοντικές μετατάξεις ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ησαν. Υποχρεωτική επιλογή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε ΤΙΡΑΜΟΛΑ δεν έφυγα στιγμή!

    Απλά είναι η εποχή των πολλών υποχρεώσεων και καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι εις βάρος του χρόνου που μπορώ να διαθέσω μπροστά στον υπολογιστή!

    Δεν διαφωνώ μαζί σου, και οι «εθελοντικές» στο φάσμα των υποχρεωτικών ανήκουν. Μία μικρή όμως διαφορά υπάρχει ως προς την ψυχολογία κυρίως του μετατασσόμενου.

    Το «θέλω πίσω την ζωή μου» που ακούμε να το λένε με τόσο πάθος οι υποχρεωτικά μετατασσόμενοι, σε θέσεις ΥΕ που δεν υπήρχαν στον πίνακα προσφερόμενων θέσεων, όπως βοηθοί θαλάμου, τραυματιοφορείς κ.τ.λ. δεν θα το ακούσουμε από άλλους μετατασσόμενους.

    Σίγουρα όλοι θέλουμε πίσω την ζωή που είχαμε πριν τον… «σοσιαλισμό» και την οποία μας την πήραν με δόλο και δια της βίας, όμως αν λάβουμε υπ’ όψιν μας τις συνθήκες που διαμορφώνονται στον ΟΣΕ, τότε αισθανόμαστε τυχεροί που τολμήσαμε να κάνουμε εκείνη τη ριμάδα την αίτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ.Α.ΠΟΙΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΠΑΟΥΛΑ.Β.ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ.Γ.ΠΟΙΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.Δ.ΠΟΙΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΟ ΠΑΜΕ ΕΜΕΙΣ.Κ.Λ.Π. ΑΣ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ.ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΚΛΑΔΟ ΕΦΥΓΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. η μετάφραση , η απόδοση του κειμένου αλλά και ο τρόπος παραουσίασης ( με την φώτο σε εκείνο το σημείο ) είναι απο το blog mixanodigoiose.blogspot.com

    συνάδελφε Νικηφόρε καλό θα ήταν να αναφέρεις την πηγή απο την οποία έκανες copy paste το κείμενο...
    Όχι τίποτα άλλο αλλά μας βγήκε και η πίστη στην μετάφραση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς μηχανοδηγοί ΟΣΕ
    Το άρθρο μου το έστειλε ένας φίλος και συνάδελφος με e-mail.
    Σαν πηγή αναφέρεται:http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,770889,00.html
    Το πιθανότερο να είναι απο το δικό σας blog

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καιρος ήταν να ξεκαβαλήσετε το καλάμι κύριοι της έλξης, ΠΑΊΡΝΑΤΕ του κόσμου τα λεφτά και συμπεριφερόσασταν σαν Λουδοβίκοι, ενώ ήσασταν αγράμματοι και οι περισσότεροι τενεκτσήδες.
    Τα παραπάνω αφορούν και το κλάδο των Σταθμαρχών και των συνοδών σε μεγάλο βαθμό. Φατρίες σε κάθε σταθμό άρμεγαν την αγελάδα, μόνο που τώρα στέρεψε και είναι έτοιμη για ψόφο
    Καλή συνέχεια κύριοι όπου κι αν είστε???????????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. παιρνατε με αι

    Αμόρφωτο ανώνυμο γύδι μάθε πρώτα να γράφεις και μετά χρησιμοποίησε την ανωνυμία σου για να βγάλεις χολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΡΕ ΦΕΓΓΑΡΟΛΟΥΣΤΕ ΗΛΙΘΙΕ ΑΝΩΝΥΜΕ ΑΝΤΕ ΧΑΣΟΥ.ΟΠΟΥ Κ ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ Κ ΗΡΕΜΟΙ Κ ΠΕΡΝΑΜΕ Κ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!!!! ΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΑΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ Κ ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΟΠΩΣ Κ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Ο ΦΙΛΟΣ Ο Γ.ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΣΥΝΔΛΦ ΜΕ ΗΘΟΣ Κ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Κ ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ. ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΕΧΕΙΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ ΠΛΗΡΩΘΗΚΑ ΧΘΕΣ 5600Ε Κ ΜΗΝΙΑΙΟ 1680Ε ΤΡΕΧΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙΣ ΗΛΙΘΙΕ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΕ ΤΗΣ 11/7 23:17ΜΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είπε και το Spiegel να γράψει ένα θετικό άρθρο, τι το ήθελε και ανέφερε το μισθό των 3500€ του μηχανοδηγού του ΟΣΕ; Ξέρετε τον αντίστοιχο μισθό των γερμανικών σιδηροδρόμων; 1100-1200 Ευρώ!

    Όσοι γνωρίζετε γερμανικά, μπορείτε να δείτε τα σχόλια του πρωτότυπου άρθρου. Χαμός γίνεται όταν είδαν ότι ο Έλληνας μηχανοδηγός έχει τριπλάσιο μισθό από τον Γερμανό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και λογικό είναι να γίνεται χαμός, κυριαρχεί το αίσθημα «αυτοί τρώγανε με δέκα μασέλες και τώρα εμείς θα τους πληρώσουμε».

    Για κάποιο λόγο, λίγους είδα (τουλάχιστον μέχρι τη σελίδα 13 που διάβασα) να αναρωτιούνται μήπως δεν παίρνει πολλά ο Έλληνας, αλλά λίγα ο Γερμανός.

    Πάλι ελάχιστους είδα να θίγουν το θέμα του κόστους ζωής. Ο μισθός είναι τριπλάσιος, το ίδιο και η αγοραστική δύναμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛΙΟΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΙΛΑΤΕ ΧΩΡΤΑΣΤΕ ΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΑΕΡΑ ΚΟΡΟΙΔΑΑΑΑΑ!!!!!
    ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 700€ και ΚΑΙ ΤΑ 950€

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να μείνει η ανωνυμία σαν δικαίωμα
η σοβαρότητα πρέπει να γίνει υποχρέωση