Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

Ο όρος «μετάταξη» και ο όρος «μεταφορά»

Επειδή ακούγονται διάφορα περί του όρου «μεταφορά» ο οποίος αντικατέστησε τον όρο «μετάταξη», στις κοινές Υπουργικές αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στα αντίστοιχα ΦΕΚ, αποφάσισα να κάνω μία έρευνα σχετικά με τη διαφορά που μπορεί να έχουν αυτοί οι όροι.

  Με τον όρο «μετάταξη» χαρακτηρίζουμε την πράξη κατά την οποία ο υπάλληλος μετακινείται εργασιακά σε κενή οργανική θέση άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας ή ανώτερης κατηγορίας αν κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Η θέση την οποία κατείχε ο υπάλληλος που μετατάχθηκε παραμένει στον φορέα προέλευσης σαν κενή οργανική θέση. Η διαδικασία της μετάταξης διέπεται από τα άρθρα 65 έως 74 του υπαλληλικού κώδικα (ν 3258/2007).
Ο όρος «μεταφορά» υπαλλήλου, αφορά υπαλλήλους ΙΔΑΧ, δεν προβλέπεται στον υπαλληλικό κώδικα, αλλά στον ν. 2085/1992. «Ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης, λειτουργίας και προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις.»
Στο άρθρο 10:
2. Η μετάταξη γίνεται σε κενή θέση, με κοινή απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και του υπουργού στην αρμοδιότητα ή εποπτεία του οποίου υπάγεται η υπηρεσία στην οποία ο υπάλληλος μετατάσσεται. Αν δεν υπάρχει κενή θέση, η μετάταξη γίνεται με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο μετατασσόμενος. Η θέση μεταφέρεται αυτοδικαίως με την απόφαση της μετάταξης και εντάσσεται στις θέσεις του οικείου κλάδου ή σε συνιστώμενο κλάδο. Οι μετατασσόμενοι πρέπει να κατέχουν τα προσόντα του κλάδου στον οποίο μετατάσσονται.
3. Με όμοια απόφαση γίνεται η μεταφορά υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε κενές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εφόσον ο μεταφερόμενος έχει τα προσόντα, που προβλέπονται για τις θέσεις αυτές. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις, η κατάταξη των μεταφερόμενων υπαλλήλων γίνεται σε θέσεις με την ίδια εργασιακή σχέση αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας ή σε θέσεις αντίστοιχες των τυπικών τους προσόντων, που συνιστώνται αυτοδικαίως με την απόφαση μεταφοράς κατά ειδικότητα.
4. Με την έκδοση της απόφασης των παρ. 2 και 3, καταργούνται οι θέσεις, που κατέχονται από τους μετατασσόμενους ή μεταφερόμενους υπαλλήλους, εφόσον αυτές δεν μεταφέρονται καθώς και οι προβλεπόμενες από τον οικείο οργανισμό κενές θέσεις του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, και εκδίδονται οι αντίστοιχες διαπιστωτικές πράξεις.
Με τον όρο «μεταφορά» λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι αναφερόμαστε σε πράξη «μετάταξης» υπαλλήλων ΙΔΑΧ σε κενές οργανικές θέσεις ή σε συνιστώμενες αυτοδικαίως, με την απόφαση μεταφοράς, προσωποπαγείς θέσεις και με ταυτόχρονη κατάργηση των θέσεων που κατέχονται από τους μεταφερόμενους υπαλλήλους μέχρι την μετάταξη.
Στην περίπτωσή μας, μεταφερθήκαμε σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις ΙΔΑΧ στους φορείς υποδοχής, καταργούνται οι θέσεις από τις οποίες προερχόμαστε και δεσμεύονται παράλληλα αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις στους φορείς υποδοχής για όσο διάστημα θα υπάρχουν οι συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις.
  

20 σχόλια:

  1. Παράλληλα οι υπάλληλοι των υπηρεσιών και των οργανισμών που καταργούνται θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ αργία και εθελουσίας εξόδου από το Δημόσιο.

    Στην περίπτωση της αργίας με αναμονή μέχρι την μετάταξη μετά την κρίση τους μέσω ΑΣΕΠ θα παίρνουν το 50%. Όσοι δεν κριθούν μετατάξιμοι θα περιμένουν να φτάσουν ως τη σύνταξη παίρνοντας τον μισό μισθό. Στη δεύτερη περίπτωση της εθελουσίας το ποσοστό του μισθού. πάει στο 70%

    Υπάρχει και η τρίτη περίπτωση όπου οι υπάλληλοι θα μπορούν να επιλέξουν την εθελούσια αποχώρηση για 2 ως 5 χρόνια λαμβάνοντας το 70% του μισθού, χωρίς επιδόματα, και με όλες τις κρατήσεις.

    ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ.ΠΑΝΤΩΣ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΟΙ ΗΔΗ ΜΕΤΑΣΟΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το άρθρο 15 του νόμου 3891/2010 ( Αρ. Φύλλου 188 ) 4 Νοεμβρίου 2010 Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα
    εξηγεί τι σημαίνει Μεταφορά.
    ≪Μεταφορά≫: Η μετάταξη Εργαζομένου από Εταιρία
    σε Φορέα Υποδοχής, σύμφωνα με τη διαδικασία τού
    άρθρου 16 ή / και 18.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΕ ΤΗΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΕΛ ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ?
    ΤΑ ΦΕΚ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΕΔΩ,ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΟΣΕ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Ανώνυμο 7 Ιουνίου 2011 4:12 μ.μ.

    Είναι πολύ συνοπτική η επεξήγηση στο άρθρο 15, λέει βέβαια ότι «μεταφορά» είναι η μετάταξη σύμφωνα με τα άρθρα 16 και 18 αλλά επειδή κάποιοι ανησύχησαν για την χρήση του όρου μεταφορά, αναζητήσαμε την νομική υπόσταση του όρου μεταφορά. Πράγματι προκύπτει ότι η μεταφορά είναι μετάταξη υπαλλήλων ΙΔΑΧ με ταυτόχρονη κατάργηση της θέσης που κατείχαν.

    -------------
    @ Ανώνυμο 7 Ιουνίου 2011 8:28 μ.μ.

    Δεν έχουμε ασχοληθεί μέχρι σήμερα με την ΕΘΕΛ. Αλλά αν νομίζετε ότι σας εξυπηρετεί το blog μας ευχαρίστως να φιλοξενήσουμε ότι θέλετε. Εξ’ άλλου τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε θα είναι παρόμοια με τα δικά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΤΙΣ 26/05/2011 ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΑ ΣΤΟ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΜΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΑΥΡΙΟ ΔΗΛΑΔΗ 27/05/2011 ΦΕΥΓΟΥΝ ΓΙΑ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΕΛ ΑΡΑ ΚΑΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απάντηση απο κ.ΡΩΜΑΝΙΑ ποτε θα πάρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. με εμας που 'ακομη' << ΔΕΝ >> εχει πραγματοποιηθει η μεταταξη-μεταφορα,
    σε σχεση με κ. ΡΩΜΑΝΙΑ τι μελει γενεσθαι...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Mick οι απαντήσεις του Ρωμανιά θα είναι ομαδοποιημένες κατά κατηγορίες μεταταγμένων.
    Αφού και η δικιά σου μετάταξη πραγματοποιηθεί και εσύ θα ανοίκεις σε κάποια κατηγορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. H επιχειρηματική μονάδα του ομίλου ΟΣΕ που δραστηριοποιείται στη συντήρηση του τροχαίου υλικού προβλέπεται να αποσχισθεί από αυτόν και να μετατραπεί σε εταιρία η οποία στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιηθεί Ημουν στα μηχανοεργοστασια και ευχαριστω την ωρα που αποφασισα να κανω αιτηση!!!Αντε τωρα οι γνωστοι που επεισαν τον κοσμο να μην κανει αιτηση να δικαιολογηθουν.Αντε γεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έρχονται απολύσεις σε ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ
    Δημοσίευση 14/06/2011

    http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/58984/erchontai-apolyseis-se-ose-trainose

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έρχονται απολύσεις σε ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    Η ώρα των απολύσεων στον ΟΣΕ έχει φτάσει. Στο βωμό της ανάγκης για ιδιωτικοποιήσεις και μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν οι Γάλλοι επενδυτές, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει το σενάρια της απόλυσης περίπου 600 εργαζόμενων από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ικανοποιώντας πλήρως το αίτημα των δανειστών της χώρας.

    Οι διαπραγματεύσεις με τη γαλλική πλευρά, που έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αλλά η εμπλοκή του προσωπικού παραμένει. Οι μετατάξεις δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και έτσι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζουν να έχουν πάνω από 5.000 εργαζόμενους, αριθμός απαγορευτικός για τους Γάλλους επενδυτές.

    Απόλυτα έγκυρες πληροφορίες από τη γαλλική πλευρά επιβεβαιώνουν το αίτημα της περαιτέρω εξυγίανσης, συνδέοντας ενδεχόμενη μελλοντική συνεργασία, με περικοπές περίπου 600 θέσεων εργασίας. Με τις ιδιωτικοποιήσεις να έχουν «παγώσει», το οικονομικό επιτελείο ψάχνει απεγνωσμένα επενδυτές, για να πείσει την ΕΕ ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μπροστά σε αυτό το διακύβευμα, κινδυνεύουν 600 εργαζόμενοι να μείνουν στον δρόμο…

    Οι επαφές με εκπροσώπους των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF) και της ALSTOM Transport έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, επισκέφθηκε το Παρίσι για συνομιλίες με την απέναντι πλευρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Dominique Bussereau, είχε δηλώσει τότε ότι «αυτή τη στιγμή το δίκτυο της Ελλάδας δεν είναι ανεπτυγμένο. Θα θέλαμε να δούμε μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων να διατρέχει όλη την Ελλάδα», υποδηλώνοντας έτσι έμπρακτα το γαλλικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας.

    Οι Γάλλοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλουν να αξιοποιήσουν και την γραμμή του προαστιακού σιδηρόδρομου, αρκεί να επεκταθεί ως το Λαύριο, με βάση κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν όλη την γραμμή και φυσικά καρπώνονται μεγαλύτερα οφέλη από το διαμετακομιστικό εμπόριο, αφού είναι γνωστό ότι το λιμάνι του Λαυρίου πρόκειται να αναβαθμιστεί σημαντικά, για να αποσυμφορηθεί ο Πειραιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για να γίνουν όλα τα παραπάνω είναι να «θυσιαστούν» 600 θέσεις εργασίας.

    Είναι άγνωστο ως αυτή τη στιγμή αν θα προκύψει νέος γύρος μετατάξεων στον Οργανισμό, αφού τόσο οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και το υπουργείο Μεταφορών κρατούν «κλειστά χαρτιά». Με δεδομένο όμως ότι πλέον ο ΑΣΕΠ αποκτά και ένα ρόλο απομάκρυνσης προσωπικού, που δεν πληροί κάποια ακαθόριστα κριτήρια, είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να μειωθούν οι εργαζόμενοι δια αυτής της οδού.

    Ας σημειωθεί ότι με την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, πέρσι το φθινόπωρο, που προβλέπει την ίδρυση Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο, ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ, με αρχή τις εμπορευματικές μεταφορές ή να αγοράσει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τώρα πια όμως, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να πουληθεί στο σύνολό της, αρκεί να βρεθεί αντίστοιχος αγοραστής. Συνεπώς, ετοιμάζεται πωλητήριο των ελληνικών σιδηροδρόμων, μαζί με «ταφόπλακα» σε 600 θέσεις εργασίας.

    Κόρινθος, 14.06.2011

    http://korinthostv.blogspot.com/2011/06/blog-post_14.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΑΜΕ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΦΙΛΕ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ.Ο GiDi ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΑΝΑΝΕ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΟΥΝΕ ΣΤΗ ΤΡΕΝΟΣΕ .ΠΟΡΕΥΤΕΙΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΠΛΕΟΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΑΚΑΚΙΕ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΣ ΑΥΤΟ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΑ ΜΠΛΟΚ. ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΗΣΑΝΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 50-60 ΗΔΗ ΜΕΤΑΤΑΓΜΕΝΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ.
    ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚΑΛΟ. ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;
    ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΦΕΚ Γ 379/2011
    ΑΝΟΙΞΕ ΚΙ Ο ΧΟΡΟς ΤΟΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
    ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ, ΟΑΣΣΑ, ΗΛΠΑΠ κλπ
    Mick

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΟΣ «ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ»

    Τώρα καίγεται η ΠΟΣ για το Μεσοπρόθεσμο επειδή προβλέπεται η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η θυγατροποίηση των Μηχανεργοστασίών και ακολούθως η ιδιωτικοποίηση τους.
    Και τι μας νοιάζει εμάς;
    Τι έκανε για εμάς (τους μετατασσόμενους εννοώ) η ΠΟΣ;
    Το μόνο που την ενδιέφερε τότε ήταν να επιτευχθεί το μαγικό νούμερο των 2.451 προς μετάταξη χωρίς βέβαια να ενημερώσει τους σιδηροδρομικούς για το τι σημαίνει μετάταξη μετά από 30 χρόνια στο σιδηρόδρομο και το τι θα χάσουν αν το πράξουν.
    ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 20/12/2010 ΕΩΣ ΤΙΣ 28/12/2010 (περίοδος των εθελοντικών αιτήσεων).
    Ενώ οι μη συνδικαλιστές «συνάδελφοι» μας θεώρησαν αμέσως ξένο σώμα πριν καν μεταταχθούμε και μας κατηγορούσαν ότι δημιουργούμε με τη μισθοδοσία μας πρόβλημα στο έλλειμμα του ΟΣΕ. ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΟΥΝΤΑΙ και βέβαια και εγώ με τη σειρά μου λέω τώρα ότι δεν με νοιάζει η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η θυγατροποίηση των Μηχανεργοστασίών του ΟΣΕ και ακολούθως η ιδιωτικοποίηση τους.
    Είχαν όλοι τη δυνατότητα της αίτησης για μετάταξη και δεν την έκαναν όχι επειδή αγαπούν το σιδηρόδρομο αλλά για να μη χάσουν χρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ. 600 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΑΙΝΟΣΕ. ΠΟΣΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΚΟΛΟΘΗΚΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΡΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΠΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ !!!! ΤΩΡΑ ΚΑΛΟΠΑΙΔΑ ...... ΤΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΖΑΛΟΓΓΟΥ !!!! 3ΧL

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να μείνει η ανωνυμία σαν δικαίωμα
η σοβαρότητα πρέπει να γίνει υποχρέωση