Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ


Σημ: Δεν λέει τίποτα για τις μετατάξεις... ενώ στον ΟΣΕ αναφέρεται μόνο δύο φορές!


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ

    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 
  

    Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ

    ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

    ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΝΕΤ TV «ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΗ ΝΕΤ»

    ΜΕ ΤΟΥΣ Τ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ Μ. ΜΙΧΕΛΙΔΑΚΗ

    ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ:

    Γ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ, Τ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ, Β. ΣΚΟΥΡΗΣ

   

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κ. Ρέππας είναι εδώ μαζί μας, μόλις κάθισε. Καλημέρα σας κ. Υπουργέ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καλημέρα σας.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα σας, καλώς ήρθατε.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πάρα πολύ που είστε εδώ. Έχετε αντιληφθεί ότι είναι πάρα πολλά αυτά που έχουμε να πούμε και που αφορούν στο Υπουργείο σας.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Και σημαντικά για την καθημερινότητα των πολιτών.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και βέβαια τα θέματα τα υπόλοιπα της πολιτικής επικαιρότητας, τα λέγαμε και με τον κ. Παυλόπουλο λίγο νωρίτερα, η ιστορία με τα 50 δισ. των αποκρατικοποιήσεων, η ανακοίνωση της Κυβέρνησης αργά το βράδυ. Θα τα δούμε όλα με τη σειρά, αλλά νομίζω να προτάξουμε αυτά για τα οποία μιλήσαμε τώρα. Δηλαδή το «δεν πληρώνω»…

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια κουβεντούλα γιατί όταν αρχίσει να μιλάει ο κ. Ρέππας δύσκολα σταματάει, να προλάβω να το πω.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή είναι η δουλειά μας, να τον διακόπτουμε.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το κίνημα «Δεν πληρώνω», ήθελα να ρωτήσω κάποιον εκπρόσωπο του, γιατί δεν σταμάτησαν να πληρώνουν, δεν αρνήθηκαν να πληρώνουν το αντίτιμο των εισιτηρίων πολύ καιρό πριν, τότε που περιμένανε στη στάση και δεν ερχόταν το λεωφορείο.

    Γιατί είχαμε απερίγραπτες συγκοινωνίες, απαίσιες συγκοινωνίες, προσβλητικές για τον πολίτη και τότε το ανεχόμασταν. Είχαμε καλύτερους μισθούς και μπορούσαμε να πούμε «έχω λεφτά, δεν βαριέσαι». Τότε ήθελα να δω την αντίδραση.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Κύριε Υπουργέ να ξεκινήσουμε από αυτό, το «δεν πληρώνω», το τελευταίο.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω όσον αφορά στις συγκοινωνίες, ότι οι μόνες αστικές συγκοινωνίες που επιδοτούνται στην Ελλάδα είναι αυτές των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης.

    Σε όλες τις άλλες πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, τις πρωτεύουσες των νομών, οι αστικές συγκοινωνίες εκτελούνται από ιδιωτικούς φορείς, κατά βάση από τα ΚΤΕΛ. Εκεί κατά μέσο όρο το κόμιστρο έχει ύψος 1,5 ευρώ. Δεν επιδοτούνται εκεί οι συγκοινωνίες.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατά βάση είναι πιο μεγάλα τα δρομολόγια βέβαια, έτσι;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω ότι είναι μικρότερα τα δρομολόγια. Να σας αναφέρω παραδείγματα, όπου για να διανύσει κάποιος, χρησιμοποιώντας λεωφορείο, μια απόσταση 10 χλμ. μπορεί να πληρώσει 1,60 Λευκάδα ή και 2 ευρώ πέρα των 10 χλμ., Αγρίνιο και άλλα πολλά παραδείγματα μπορώ να αναφέρω, όπως 1,10 ευρώ για 2 χλμ. στην Κατερίνη.

    Η αύξηση στο κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών θυμάστε ότι από 0,45 ευρώ έφτασε το 1 ευρώ το 2009, μια αύξηση 120%. Έχουμε μια νέα αύξηση, η οποία είναι μέρος μιας τιμολογιακής πολιτικής που εντάσσεται στη γενικότερη διαρθρωτική παρέμβαση που κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο.

    Τι κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο; Δημιουργούμε τον μητροπολιτικό φορέα, για να έχουμε διαλειτουργικότητα των μέσων μεταφοράς, να καλύπτονται όλες οι περιοχές αναλόγως των αναγκών τους. Όχι σε άλλες περιοχές να έχουμε πολλά μέσα, πελατειακή επιλογή επειδή είναι φίλος ο Δήμαρχος ή παράγοντες της περιοχής και αλλού να λείπουν τα μέσα.

    Δεύτερο, εξαλείφουμε τα ελλείμματα. Προλαβαίνουμε τις αστοχίες και τις αποκλίσεις. Με το σύμφωνο ευθύνης που θεσπίζουμε, σε τριμηνιαία βάση ορκωτοί ελεγκτές θα ελέγχουν πώς εξελίσσεται ο προϋπολογισμός, το επιχειρησιακό σχέδιο.

    Τρίτο, πάρα πολύ σημαντικό. Για να αντιμετωπίσουμε την αδιαφάνεια και την κακοδιαχείριση δημιουργούμε έναν, τρόπο τινά, λογιστικό διαχωρισμό κρίσιμων μονάδων, όπως είναι η επιστεγαστική μονάδα ή η μονάδα προμηθειών για να γνωρίζουμε το κόστος μονάδος.

    Και επίσης, αυτή η τιμολογιακή πολιτική δεν αφορά όλο τον πληθυσμό. Ομάδες του πληθυσμού -ισχύει σήμερα- όπως οι άνω των 65, οι κάτω των 18, οι ένστολοι, φοιτητές, μαθητές πληρώνουν ή κατά 50% μειωμένο κόμιστρο ή απαλλάσσονται τελείως. Και έρχομαι τώρα στα χρέη για τα οποία μιλήσατε, τις οφειλές.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακριβώς αυτό ήθελα να πω τώρα.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έρχομαι και σ’ αυτό.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε ένα το κρατούμενο οι οφειλές και τα χρέη. Δεύτερον, ότι ξεκινάτε μια υπόθεση τώρα για να τελειώσει αυτή η ιστορία με τα λαθραία εισιτήρια και τη λαθρεπιβίβαση, γι' αυτούς που δεν πληρώνουν ή χρησιμοποιούν πλαστά εισιτήρια, αλλά αντί να ξεκινήσετε από κει σου λέει ο πολίτης, κόψε, μάζεψε και μετά να δούμε τι μένει να πληρώσεις.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μα όλα τα έχουμε κάνει. Και πρέπει να σας πω σε σχέση ….

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα ξεκινάτε.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σε σχέση με το 2009 έχουμε ήδη σημαντικές οικονομίες. Αλλά και η συγχώνευση των φορέων από πέντε σε δύο ώστε να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και να προσφέρουν υπηρεσίες αναλόγως των κοινωνικών αναγκών στους πολίτες, γιατί οι συγκοινωνίες είναι σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητας ενός εργαζόμενου πολίτη, έχουν κάνει σημαντικές επιτυχίες και θα κάνουμε οικονομίες κλίμακος με τις συγχωνεύσεις.

    Έρχομαι τώρα …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί έχω ένα πίνακα εδώ μπροστά μου ….

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έρχομαι σ’ αυτόν τώρα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υγείας: 136 εκατ. Παιδείας: 300 εκατ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας λέω λοιπόν, για το πλαστό εισιτήριο που είναι μια μάστιγα. Ξέρετε ότι αρκετές δεκάδες έχουν οδηγηθεί στον Εισαγγελέα μετά από έλεγχο που έχουν κάνει οι Υπηρεσίες του ΟΑΣΑ; Μπορώ να σας αποστείλω τα στοιχεία να τα ανακοινώσετε.

    Σε πολλά περίπτερα, σε πολλά ψιλικατζίδικα, έχει διαπιστωθεί ότι διακινούνται πλαστά εισιτήρια. Έχουν οδηγηθεί στον Εισαγγελέα. Τι κάνουμε εμείς; Δημιουργούμε ένα Σώμα Επιθεωρητών ….

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά, ο περιπτεράς φταίει; Δεν φταίει αυτός που τα βγάζει;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς αυτός που τα βγάζει, αλλά ο περιπτεράς θα μας πει ποιος τον προμήθευσε. Είναι θέμα των Αστυνομικών και Εισαγγελικών Αρχών, δεν παρεμβαίνουμε σε αυτό. Εμείς όμως κάνουμε την έρευνα για να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του Οργανισμού.

    Δεύτερο, προωθούμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο είναι δύσκολο να αντιγραφεί. Αλλά και τα νέα εισιτήρια, έχουν αυξημένα στοιχεία ως προς την ασφάλεια τους και έτσι δεν είναι εύκολο να αντιγραφούν.

    Από κει και πέρα, κλείνω για τις οφειλές: Το Δημόσιο σε αυτό το νομοσχέδιο τι κάνει; Ό,τι κάνουμε στο πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ. Για να βοηθήσει τις συγκοινωνίες να ξεκινήσουν από καθαρή θέση στη νέα τους περίοδο αναλαμβάνει όλα τα χρέη, τα οποία φτάνουν τα 3,8 δισ. Ήταν 1 δισ., 1 δισ. και κάτι το 2004. Φτάσανε τα 3,9 δισ.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι είναι αυτά τα χρέη;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα ασφαλιστικά Ταμεία.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα σας πω τι είναι αυτά τα χρέη. Είναι ελλείμματα. Είναι ελλείμματα, τα οποία προέρχονται ….

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, να σας πω κάτι. Έχω μπροστά μου τον πίνακα από την χθεσινή «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ». Οφειλές Υπουργείων σε Οργανισμούς: Υγείας 136 εκατ., Παιδείας 300 εκατ., Απασχόλησης 30 εκατ., Προστασίας του Πολίτη 832 εκατ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Απαντώ σε αυτό. Είναι το έργο το οποίο προσφέρει σε ομάδες του πληθυσμού το συγκοινωνιακό μέσο και για το οποίο δεν πληρώνεται. Η σωστή λογική είναι ότι δεν πρέπει να ισχύει η αρχή της ίδιας τσέπης γιατί εκεί χάνονται όλα. Σας λέω τώρα εν παρενθέσει ότι ήρθε λογαριασμός από τη ΔΕΗ, δικαιολογημένα, με τον οποίο η ΔΕΗ ζητά να της πληρωθούν οφειλές διαφόρων Υπουργείων 15 ετών.

    Η λογική της ίδιας τσέπης μας έχει οδηγήσει όποιους είμαστε στο κράτος ή το ευρύτερο κράτος να μην πληρώνει ο ένας τον άλλον, αφού τελικώς τα ελλείμματα όλων τα καλύπτει ο προϋπολογισμός. Τεράστιο λάθος, γι' αυτό οδηγηθήκαμε εκεί που οδηγηθήκαμε και δεν έχουμε και μια σαφή αποτύπωση των οικονομικών δεδομένων της χώρας.

    Οι φίλοι οι οποίοι λένε ότι το κράτος οφείλει αυτά για συγκοινωνίες, ισχυρίζονται ότι τα οφείλει επειδή ακριβώς εκτελούν το έργο προς αυτές τις ομάδες, προς τους ένστολους χωρίς να παίρνουν χρήματα από το Υπουργείο Άμυνας ή προς τα άτομα με αναπηρία χωρίς να παίρνουν από το Υπουργείο Υγείας και Αλληλεγγύης το σχετικό ποσό.

    Εμείς λοιπόν στο νόμο προβλέπουμε ότι οι συγκοινωνιακές εταιρείες θα υπογράφουν συμβάσεις με τα Υπουργεία ή τα Νομικά Πρόσωπα που ενδιαφέρονται για τη μαζική διάθεση μειωμένου κομίστρου, ώστε έτσι να εκτελείται αυτό το μεταφορικό έργο όχι σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας. Γιατί η εταιρεία δεν κάνει κοινωνική πολιτική, κοινωνική πολιτική κάνει το Υπουργείο, κάνει το κράτος.

    Τα 3,8 δισ. που είναι το συσσωρευμένο χρέος που αναλαμβάνει το Δημόσιο υπερκαλύπτουν αυτές τις οφειλές που λένε οι εργαζόμενοι ότι έχει το κράτος προς τους φορείς και έτσι νομίζω ότι αυτός ο ισχυρισμός δεν στέκει.

    Έρχομαι τώρα στο «δεν πληρώνω». Η τελευταία μου φράση σ’ αυτό το γύρο.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε αυτό το γύρο.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το «δεν μας πληρώνετε και γι' αυτό δεν πληρώνουμε» οδηγεί τελικώς σε δύο εκδοχές. Είτε ότι θα πληρώσει κάποιος άλλος για εμάς, ο προϋπολογισμός, άρα ο φορολογούμενος, άρα ο Κρητικός θα επιδοτήσει τις συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με τη φορολογία του, είτε θα έχουμε, επειδή υπήρξε κατά τον σχετικό ισχυρισμό παύση πληρωμών, παύση παροχής υπηρεσιών. Θα σταματήσουν να λειτουργούν οι Υπηρεσίες.

    Ποια υπηρεσία θα παρέχεται απολύτως δωρεάν; Και πώς θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι το μισθό τους; Πώς θα λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις, πώς θα πληρώσουν το λογαριασμό τους; Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει να υπερασπιστούν την εργασία τους, γιατί πριονίζεται η εργασία τους όταν δεν έχουν τα αντίστοιχα έσοδα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με αφορμή αυτό νομοθετείτε και λέτε πλημμέλημα το δεν πληρώνω για τις συγκοινωνίες; Σήμερα ισχύει το 60πλάσιο …

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ίσχυε αυτό και παλιότερα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα λοιπόν λέτε πλημμέλημα. Πλημμέλημα σημαίνει Δικαστήριο. Λέω λοιπόν εγώ τώρα, ο απλός πολίτης: το 1,20 δεν το καταβάλω.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μετά από έγκληση.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι. Δεν το καταβάλω. Θα με πάτε στο δικαστήριο;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας πω κ. Υπουργέ, του «Δεν πληρώνω», του κινήματος, σκοπίμως λένε «ωραία, βάλε μου χειροπέδες και πήγαινε με μέσα». Τι θα κάνετε; Δεν πληρώνω, δεύτερη έγκληση, τρίτη έγκληση. Θα τους πάτε φυλακή;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν εγώ ήμουν επικεφαλής σε μια εταιρεία και ήσασταν εσείς αυτός που δεν πληρώνατε, εγώ θα αξιοποιούσα αυτό το μέσο γιατί ξέρω ότι εσείς μπορείτε να πληρώσετε.

    Και όταν μιλάμε για τζαμπατζήδες, ασφαλώς δεν εννοούμε εκείνους οι οποίοι βρίσκονται σε πραγματική αδυναμία να πληρώσουν. Αυτός δεν είναι τζαμπατζής, είναι φτωχός. Και για τους φτωχούς, ανέργους και άλλους, θα πρέπει να έχουμε ειδική πολιτική και την ετοιμάζουμε.

    Αλλά αυτοί οι οποίοι προκλητικά περνούν με τα πολυτελή αυτοκίνητα και αποφεύγουν να αναλάβουν αυτό το ελάχιστο κόστος, νομίζω ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα δεν είναι κ. Ρέππα μόνο με τα πολυτελή αυτοκίνητα όμως.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι σε μεγάλο βαθμό.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ‘Όλο αυτό το ποσοστό, που σε κάποιους δρόμους είναι και 10% ...

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Υπάρχει μια αρχή. Για το εισιτήριο και για τα διόδια: για μια υπηρεσία θα πληρώνουμε κάτι; Ο χρήστης …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 1,5 ευρώ δεν είναι το εισιτήριο; 1,40 ευρώ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: 1,40 για τη ζώνη των 90 λεπτών.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας είναι και 2 ευρώ. Ωραία, θαυμάσια. Αυτόν θα τον κυνηγήσετε και πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος και συμφωνώ απόλυτα. Τον άλλον που δεν απολογείται για το 1 εκατ. ευρώ ή το 1 εκατ. δολάρια που πήγαν από χρωματιστά Ταμεία, μαύρα σε άλλα χρωματιστά Ταμεία πράσινα, αυτός κυκλοφορεί επίσης έξω.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ελπίζω να μας ακούει ο Εισαγγελέας.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό δεν το ακούει τώρα. Εδώ και 1 χρόνο.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μα είναι θέμα δικό μου αυτό; Εμένα ρωτάτε:

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολιτική θέση θέλω. Δεν απευθύνομαι σε εσάς. Ως Υπουργός.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα κατασταλτικά μέτρα ποτέ δεν αποδίδουν, αν δεν υπάρχει ισονομία, ισοπολιτεία. Αν δεν υπάρχει η αίσθηση ότι επικρατεί το δίκαιο, και αυτό είναι το πιο ισχυρό …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα το 1 εκατ. είναι έξω.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έτσι ακριβώς. Τότε ακριβώς μπορούμε να έχουμε τέτοιες παραβατικές συμπεριφορές, οι οποίες ισχυρίζονται ότι «και οι άλλοι παρανομούν, άρα κι εγώ τι να κάνω;».

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι-όχι, δεν λέω αυτό.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όποιος δεν θέλει να είναι θύμα ανομίας, δεν θα πρέπει να επιδιώκει και ο ίδιος να παρανομεί. Αυτός είναι ο κανόνας.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Ρέππα όμως αυτό που επικαλείστε τώρα, το δίκαιο, γι' αυτούς που μας ακούνε, το ότι αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που ο κόσμος είναι σε τέτοια δυσχέρεια το ότι το εισιτήριο πήγε από 1 ευρώ 1,40 ευρώ και 1,20 ευρώ ή ας πούμε ότι για να πάμε τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να γυρίσουμε θέλουμε κάτι σαν 45-50 ευρώ στα διόδια γιατί έχουν ξεφυτρώσει παντού και οι δρόμοι δεν έχουν φτιαχτεί …

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα δημόσια διόδια πόσο θα ήταν σήμερα νομίζετε σε δημόσιους δρόμους, οι οποίοι δεν θα είναι και αυτού του επιπέδου;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί και έχουν αυξηθεί πάρα πολύ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Νομίζω ότι κάνουμε μια συζήτηση που είναι σε λάθος βάση. Πρώτα από όλα πρέπει να τιμωρούνται όσοι παρανομούν και είναι έλλειμμα δημοκρατικής λειτουργίας της Πολιτείας μας το ότι κάποιοι οι οποίοι έχουν βαρύτατα αδικήματα …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα έχουν ομολογήσει.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: …δεν έχουν διωχτεί -και τα έχουν ομολογήσει- ή διώκονται και τελικώς αθωώνονται. Αυτό όμως είναι θέμα των αρμοδίων Οργάνων. Το μήνυμά σας είναι σαφές, εγώ το υπογράφω απολύτως. Δεν έχω καμιά δυσκολία. Είναι λάθος όμως η βάση της συζήτησης. Ποια είναι η σωστή βάση; Επιτρέψτε μου.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι έτσι κ. Ρέππα.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ωραία. Ποια είναι η βάση της συζήτησης;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι έτσι.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ωραία, να έρθουμε στο άλλο που δεν είναι έτσι. Η βάση της συζήτησης είναι το εξής. Για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που παίρνουμε θα πληρώνουμε κάτι; Ο χρήστης δηλαδή θα επιβαρύνεται γι' αυτό το οποίο έχει ή θα επιβαρύνονται όλοι για κάτι που δεν έχουν όλοι, αλλά συγκεκριμένοι;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είμαι κάτοικος της περιοχής -επειδή είστε Αρκάς- Λαγκαδίων Αρκαδίας. Είστε Αρκάς. Είστε βέβαια από την Κυνουρία.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ναι.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε στους Γορτύνους ή πάμε στην Ολυμπία.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ναι.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπαίνετε λοιπόν στον εθνικό δρόμο και σας λέει η Πολιτεία «κάνεις χρήση του δρόμου, θα πληρώνεις». Πληρώνω τα διόδια της Νεστάνης κ. Ρέππα, γιατί περνάτε από κει, και σε 100 μέτρα φεύγω δεξιά. Ο δρόμος η εθνική οδός, διασταυρώνεται. Γιατί έγιναν; Λέει ο πολίτης, «μα δεν είναι πονηριά αυτή; Δηλαδή μου στήνεις εμένα που πάω στα Λαγκάδια, στη Βυτίνα…»

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Βάζουμε πολλά θέματα μαζί.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, είναι συγκεκριμένο.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σε κάθε σταθμό διοδίων …

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει λογική αυτό κ. Ρέππα; Τι λέτε σε αυτόν τον πολίτη που αγανακτεί; Που δεν κάνει χρήση του δρόμου.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Οι συμβάσεις βάσει των οποίων γίνονται οι 5 αυτοκινητόδρομοι, οι παραχωρήσεις ψηφίστηκαν το 2007. Στις συμβάσεις αυτές μεταξύ των άλλων για τα διόδια προβλέπεται ότι σε κάθε σταθμό διοδίων πληρώνεις αντίτιμο, το οποίο αντιστοιχεί στο μισό της απόστασης από τον προηγούμενο σταθμό διοδίων και στο μισό της απόστασης από τον επόμενο σταθμό διοδίων.

    Αν διανύσεις όλη την απόσταση από την μια άκρη έως την άλλη άκρη του αυτοκινητόδρομου, πληρώνεις περίπου αναλογικά. Όσο μικρότερη απόσταση διανύεις πάνω στον αυτοκινητόδρομο, τόσο δυσανάλογα περισσότερο χρεώνεσαι. Αυτή είναι η αντίφαση.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και γιατί μου βάζεις τα διόδια 10 μέτρα πριν τη διασταύρωση; Γιατί μου το κάνεις αυτό;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτά είναι θέματα τα οποία τα αντιμετωπίζουμε. Είμαστε σε μια διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, αλλά αντιλαμβάνεστε επειδή μιλούμε για συμβάσεις, θα πρέπει να κάνουμε τις λεπτές κινήσεις χωρίς αφορισμούς και συνθήματα, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα και για τα διόδια.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι' αυτό κουβεντιάζουμε.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχουν γνώση οι φύλακες. Έχουν γνώση οι φύλακες σας λέω.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Από την άλλη όμως, οι παραχωρήσεις είναι ένας τρόπος για να κατασκευάζει ένα κράτος ένα μεγάλο έργο, δίνοντας το ίδιο λιγότερα χρήματα. Και τα άλλα χρήματα τα οποία βάζουν οι ιδιώτες στην πρώτη φάση κατασκευής, αποπληρώνονται προς τους ιδιώτες από τα έσοδα μέσω διοδίων που έχει ο ίδιος ο δρόμος.

    Δηλαδή η δαπάνη που κάνεις για να τον φτιάξεις, σου ξαναδίνει πίσω μέσω των εσόδων από διόδια τα χρήματα. Αν δεν έχεις έσοδα από διόδια, δεν θα έχεις την επιστροφή να πληρώσεις το έργο. Πρέπει να το πληρώσουν όλοι λοιπόν το έργο, το οποίο όμως κάποιοι μόνο χρησιμοποιούν;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα μειωθούν; Αν θα μειωθούν και πότε θα μειωθούν. Θα σας πω δύο πράγματα. Πρώτον -επιτρέψτε μου- ο συγκεκριμένος για τον οποίο συζητάω …

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πάλι είναι λάθος αυτή η συζήτηση όμως. Είναι λάθος η συζήτηση αυτή.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφήστε με να τελειώσω και θα μου πείτε ό,τι είναι λάθος. Ο συγκεκριμένος πληρώνει 10 λεπτά το χιλιόμετρο, ακριβότερα από τη βενζίνη, αυτός για τον οποίο μιλάμε νωρίτερα στα διόδια. Και δεύτερον, είστε κάτοικος της Πάτρας, του Αιγίου, και μπαίνετε σ’ αυτό το δρόμο, που κάνετε το σταυρό σας πριν μπείτε, δεν ξέρετε αν θα βγω από αυτό το δρόμο. Και πληρώνετε αυξημένο διόδιο. Ελάτε στη θέση αυτού του πολίτη. Εσείς αν ήσασταν τι θα λέγατε;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έρχομαι στη θέση αυτού του πολίτη και λέω ότι όσο ισχύει αυτός ο κανόνας θα πληρώνω, θα διαμαρτύρομαι με έναν τρόπο ο οποίος θα έχει και στοιχεία ακτιβισμού για να δώσω με συμβολικό τρόπο ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και θα επιδιώκω πιέζοντας, αναδεικνύοντας το θέμα να αλλάξει αυτό το καθεστώς.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα αλλάξει;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό προσπαθούμε. Σας λέω όμως ότι είναι λάθος η βάση της συζήτησης, γιατί το πρόβλημα υπάρχει ακόμη κι εκεί που έχουμε έτοιμο αυτοκινητόδρομο. Η Εγνατία, είναι ένας μεγάλος δημόσιος αυτοκινητόδρομος. Τον καταπονούν με τα μεγάλα φορτηγά τους Τούρκοι, Βούλγαροι και άλλοι μεταφορείς. Δεν πληρώνει κανείς διόδια. Ποιος θα συντηρήσει αυτό το δρόμο;

    Για να μην σας πω ότι τα 2,5 δισ. που πρέπει το Δημόσιο να πληρώσει, τα έχει δανειστεί και τώρα πρέπει να αρχίσει να αποπληρώνει αυτά τα δάνεια για να κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος. Ποιος θα πληρώσει αυτό το δρόμο; Αυτός που δεν τον χρησιμοποιεί ποτέ ή ένα μέρος πέραν του προϋπολογισμού θα αναλάβει κι αυτός που δεν τον χρησιμοποιεί;

    Και στους νέους αυτοκινητόδρομους, αυτούς υπό κατασκευή, δεν υπάρχουν τμήματα δεκάδων χιλιομέτρων τα οποία είναι έτοιμοι αυτοκινητόδρομοι; Δεν θα πρέπει ο χρήστης να πληρώσει κάτι;

    Αν καταρρεύσουν αυτά τα έργα, τα οποία χρηματοδοτούνται, μεταξύ των άλλων, και με δάνεια από Τράπεζες που χρηματοδοτούν με επιτόκιο 2-2,5% ή 3%, πρέπει να σας πω ότι θα μας μείνει το έργο. Θα έχουμε πληρώσει ό,τι έχουμε πληρώσει, θα πληρώσουμε τις ρήτρες και αν υπαιτιότητι του κράτους διαλυθούν αυτές οι συμβάσεις πρέπει να πληρώσουμε γύρω στα 2,5 δισ. ευρώ. Θα πρέπει να κάνουμε το έργο, δημόσιο. Να κάνουμε δηλαδή ένα διαγωνισμό και να το εκτελέσουμε όχι μόνο μέσω παραχωρήσεων, αλλά ως δημόσιο έργο για να αποκαταστήσουμε στην πρότερη κατάσταση, τα σκαμμένα, γιατί οι δρόμοι τώρα είναι άνω κάτω, όπως σωστά είπατε, ιδίως σε ορισμένες περιπτώσεις.

    Δηλαδή να πάρουμε δάνειο, με τί επιτόκιο, για να κάνουμε το δημόσιο έργο; Και θα χάσουμε τη βέβαιη προσδοκία του μελλοντικού εσόδου από τα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ που προσδοκά να πάρει το Δημόσιο από τα διόδια όταν πια μπουν στη φάση λειτουργίας οι δρόμοι.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε πάρει την απάντηση. Θα μειωθούν και πότε κ. Ρέππα; Είσαστε σε διαπραγμάτευση με τις εταιρείες;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είμαστε σε διαπραγμάτευση για πολλά θέματα, όχι μόνο για το συγκεκριμένο.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα διόδια λέω τώρα.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα διόδια θα είναι μια πτυχή αυτή της συνολικής συζήτησης που επιδιώκουμε και ελπίζω να προκύψει λύση. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι το κράτος έχει αναλάβει μια δέσμευση από το 2007 και θα πρέπει και η άλλη πλευρά να συμφωνήσει, αλλιώς το κράτος θα πληρώσει τεράστιες ρήτρες χωρίς να έχει το έργο.

    Θυμίζω επί Ν.Δ. το ναυάγιο του έργου της υποθαλάσσιας Θεσσαλονίκης, όπου το Δημόσιο στον προϋπολογισμό προβλεπόταν με 90 εκατομμύρια συνεισφορά να έχει ένα σύγχρονο έργο και τελικώς ναυάγησε το έργο από κακό σχεδιασμό -τα είχαμε πει ως αντιπολίτευση- και μετά από αίτημα της άλλης πλευράς πληρώνουμε αποζημίωση 70 εκατομμυρίων, χωρίς να έχουμε έργο. Μην επαναληφθούν τέτοια προβλήματα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ρήτρα για τον κατασκευαστή δεν υπάρχει; Δεν υπάρχει κάποιο όριο για να γίνει ένας δρόμος χρονικό;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Βεβαίως υπάρχει.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε έπρεπε να παραδοθεί ο Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω ότι η καθυστέρηση αυτή μπορεί να πει η άλλη πλευρά, πως οφείλεται και σε αδυναμία της Διοίκησης. Γιατί δυστυχώς, το 2007, η τότε Κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι μέσα σε 12 μήνες θα ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και θα δώσει χώρους για να αναπτυχθούν εργοτάξια. Όταν κατά μέσο όρο θέλουμε 30 μήνες. Ήταν στο 15% οι απαλλοτριώσεις το 2009 και τώρα ξεπέρασαν το 60%. Δεν υπάρχει θέμα απαλλοτριώσεων. Μπορούν να αναπτυχθούν εργοτάξια παντού. Έχουμε δώσει λύσεις σε όλα αυτά τα προβλήματα και είναι διαχειρήσιμα. Μένει μόνο το οικονομικό πρόβλημα και το πρόβλημα του τραπεζικού δανεισμού.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα δηλαδή πότε θα είναι έτοιμος ο δρόμος;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ο δρόμος έχει πάει 1-1,5 χρόνο πίσω. Θα επανασχεδιαστεί βεβαίως εφόσον συμφωνήσουμε με την άλλη πλευρά, ώστε να επιτύχουμε μια αλλαγή στο ύψος των διοδίων πιο κλιμακωτή και αυτό ήταν το λάθος της σύμβασης γιατί ό,τι γίνεται στα διόδια προβλέπεται στις συμβάσεις του 2007. Έπρεπε να προβλεφθεί πιο κλιμακωτή αύξηση, να εξαπλωθεί η αύξηση στο βάθος χρόνου, όχι στα πρώτα 3-4 χρόνια να πληρώσει ο κόσμος…

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Ρέππα βάλτε μια άνω τελεία.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα προσπαθήσω να βάλω δύο - τρία πράγματα μαζί, περιεκτικά όσο μπορώ. Κατ’ αρχάς είμαι απ’ αυτούς που δεν συμφωνούν με το να καταστρέφονται τα μηχανήματα που χτυπάμε τα εισιτήρια. Θα συμφωνήσω το να υπάρχει συμβολική ενέργεια, αυτές οι ακτιβίστικες πράξεις. Αλλά ως συμβολική ενέργεια.

    Από εκεί και πέρα όμως και εσείς θα πρέπει να καταλάβετε ότι ίσως αυτές οι κινήσεις είναι αγανάκτηση, συσσωρευμένη αγανάκτηση κόσμου.

    Δεύτερο, θα ήθελα να μου πείτε, γιατί όχι εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια; Ό,τι υπάρχει σε όλη την Ευρώπη. Έχω τον ένα δρόμο το γρήγορο που πληρώνω τα διόδια. Πληρώνω και πληρώνω και αδρά. Στην Ισπανία αν πάει κάποιος πληρώνει και πληρώνει αδρά, έχει όμως και την εναλλακτική χωρίς διόδια.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον παράδρομο. Που έγινε και όλη αυτή η ιστορία με τη Στυλίδα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πράγμα που στην Ελλάδα δεν υπάρχει.

    Και ένα τρίτο. Το τρίτο είναι λίγο πιο συγκεκριμένο, αφορά στη Βορειοανατολική Αττική. Πρόσφατα ο κ. Πάγκαλος έδωσε συνέντευξη στο δικό μας ραδιόφωνο της ΝΕΤ, είπε ότι εκεί δεν έπρεπε να υπάρχουν διόδια στη βορειοανατολική Αττική. Είναι κάτι που το βλέπουμε στα Κιούρκα, το βλέπουμε στις Αφίδνες και από εκεί φούντωσε κιόλας αυτό το κίνημα των διοδίων. Έβαλα πολλά μαζί για να σας προλάβω.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχετε απόλυτο δίκιο. Μία από τις αστοχίες των συμβάσεων αυτών, είναι ότι δεν προέβλεψαν ένα ειδικό καθεστώς για τις τοπικές μετακινήσεις. Γιατί αν δεν είχαν πρόβλημα στις τοπικές μετακινήσεις, δεν θα είχαμε τις ομάδες των κατοίκων κάθε περιοχής να διαμαρτύρονται και έτσι να σύρουν σε αυτό το μέτωπο αντίδρασης και τους διερχόμενους, οι οποίοι δεν είχαν κανένα λόγο να μην πληρώνουν.

    Όταν κάποιος χρησιμοποιεί ένα δρόμο για το μεγαλύτερο τμήμα του, ασφαλώς θα καταβάλει διόδια. Λέτε τώρα για τη Στυλίδα. Ξέρετε εκεί ....

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα κάνετε κάποια πρόβλεψη για τις τοπικές ομάδες;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς. Έχουμε συγκεκριμένη πρόταση. Σας είπα ότι το θέμα των διοδίων είναι μια πτυχή από το σύνολο της πρότασής μας, η οποία όμως θα ανακοινωθεί εφόσον συμφωνήσει και η άλλη πλευρά, γιατί πρέπει να προσέξουμε πάρα πολύ όσον αφορά στην κατανομή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων όπως την προβλέπει η σύμβαση. Θα πρέπει να την αναπαράγουμε σε μια άλλη ισορροπία, αλλά με έναν τέτοιο τρόπο ώστε να μην θίγεται το δημόσιο συμφέρον.

    Αυτό το οποίο σας λέω και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του ελληνικού κράτους, αλλά και της νοοτροπίας της δικής μας, των πολιτών, να είμαστε καθαροί σε αυτό, είναι τούτο: Στη συγκεκριμένη περιοχή, στη Στυλίδα, είχε δημοπρατηθεί έργο για να γίνει τοπικός δρόμος, παράλληλος για τις τοπικές συνδέσεις. Για τις απαλλοτριώσεις αποφάσισε το Πρωτοδικείο, έπρεπε να καταβληθεί από το Δημόσιο το ποσό των 200.000 ευρώ στους κατοίκους, στους δικαιούχους.

    Προσφεύγουν κάποιοι και σε δεύτερο βαθμό αποφασίζει το ποσό που πρέπει να τους δοθεί είναι 1.300.000 ευρώ.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έξι φορές επάνω.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δεν έχει προβλέψει αυτό το ποσό για το συγκεκριμένο έργο. Έχουμε τον ανάδοχο και δεν μπορούμε να προχωρήσουμε. Αντιλαμβάνεστε τί γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις;

    Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει παράλληλο δίκτυο για τοπικές συνδέσεις, όχι όμως σε όλο το μήκος ενός μεγάλου άξονα. Δεν υπάρχει παράλληλο δίκτυο το οποίο να είναι εφάμιλλο του αυτοκινητόδρομου, ή σχεδόν εφάμιλλο ανάμεσα στην Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη. Για συνδέσεις στις ευρύτερες περιοχές βεβαίως υπάρχουν τοπικοί δρόμοι. Και τώρα υπάρχουν, σε όχι καλή κατάσταση βεβαίως, αλλά κάποιοι θέλουν να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.

    Και τώρα μπορείς να μετακινηθείς στην ευρύτερη περιοχή αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσεις τον αυτοκινητόδρομο.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ θα δείτε μια άλλη διαφοροποίηση...

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γιατί σε δρόμους έτοιμους, κάποιοι δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια, όπως είναι η Εγνατία, όπως είναι κάποια κομμάτια; Η Αττική Οδός έχει παράλληλο δίκτυο; Γιατί τη χρησιμοποιούν τόσοι πολλοί και λέμε ότι έφτασε σε σημείο κορεσμού; Ποιος μπορεί να μου δώσει απάντηση σε αυτό;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλήθεια έχει τελειώσει η ιστορία με την Αττική Οδό; Επειδή ακούστηκε ότι έχει βγάλει τα λεφτά της η Αττική Οδός και άρα κακώς δεν είναι στο Δημόσιο. Ισχύει κάτι τέτοιο;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η σύμβαση για την Αττική Οδό προβλέπει να επιστρέψει στο Δημόσιο στην απώτατη προθεσμία του 2024. Μέχρι τότε την εκμεταλλεύεται ο κατασκευαστής. Η συζήτηση τώρα πάλι ήρθε στο προσκήνιο. Εμείς όμως κάνουμε τη δουλειά μας σε ανύποπτη στιγμή. Αυτό που κάνουμε εμείς, είναι να αναθέσουμε στον οικονομικό σύμβουλο του Υπουργείου μας που είναι η Εθνική Τράπεζα, δεν τον προσλάβαμε υπήρχε όταν πήγαμε εκεί, να κάνει ένα έλεγχο για την οικονομική κατάσταση τόσο της Αττικής Οδού όσο και της γέφυρας στο Ρίο - Αντίριο. Τις δυο μεγάλες παραχωρήσεις που είναι σε λειτουργία.

    Έχουμε την έκθεση και των δυο παραχωρήσεων. Μας λένε όχι, ότι δεν έχουν συντελεστεί οι συνθήκες για να επιστραφεί στο Δημόσιο ο δρόμος. Και ξέρετε ποια είναι η βασική εξήγηση; Ότι τα διόδια στην Αττική Οδό κατά τη σύμβαση που έγινε για την ανάθεση στη συγκεκριμένη εταιρεία της Αττικής Οδού θα έπρεπε σήμερα να είναι στα 3,70 ευρώ, είναι 2,80. Τα λιγότερα έσοδα, παρά το ότι είναι περισσότερες οι διελεύσεις, πάνε πίσω το χρόνο.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, για τους αγρότες.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πούμε πρώτα για τους αγρότες.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί φαίνεται ότι θα κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις τους.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λένε οι αγρότες, ωραία δεν κλείνουμε τα σύνορα, πάμε και για 20 ημέρες, σηκώνουμε τις μπάρες στα διόδια.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ότι θα συντονιστούν με το κίνημα του «δεν πληρώνω».

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή θα είναι η κινητοποίησή τους, για 20 ημέρες θα ανοίξουν τις μπάρες.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το να κλείνουν δρόμους ή να στερούν έσοδα από το Δημόσιο, γιατί ακόμη και σε αυτά τα διόδια πρέπει να σας πω ότι το κράτος εισπράττει το ΦΠΑ, το 23% είναι ΦΠΑ στο ύψος του διοδίου, πέραν του ότι στα μελλοντικά έσοδα των διοδίων το κράτος θα παίρνει το 60%, 70%, ή 80% σε κάποιες περιπτώσεις, είναι λάθος. Μιλάμε για πολύ σημαντικά ποσά.

    Αυτό το οποίο έχουμε να κάνουμε εμείς, είναι να ζητήσουμε τώρα πριν γίνουν οι κινητοποιήσεις από τους αγρότες, να συναισθανθούν την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα και να θέσουμε όλοι τα ηθικά όρια στη δύναμή μας.

    Μπορούμε να κάνουμε ο καθένας πάρα πολλά, αλλά αν είναι όμως να κάνουμε αυτό που έχει ο καθένας στο μυαλό του και οδηγηθούμε σε μια κατάσταση γενικευμένης αναρχίας, επιτρέψτε μου να πω ότι τελικά ζημιωνόμαστε εμείς που είμαστε οι πιο αδύναμοι. Ο ευάλωτος είναι αυτός, ο οποίος είναι εκτεθειμένος στην ανομία. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό. Ο ισχυρός δεν θέλει κανόνες. Οι κανόνες όταν υπάρχουν και τους σεβόμαστε όλοι, βοηθούν τους ανίσχυρους, τους ευάλωτους και δεσμεύουν τους ισχυρούς.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατεβάζετε στη Βουλή...

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την Τρίτη κ. Υπουργέ ψηφίζετε το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες. Οι εργαζόμενοι αποφασίζουν συνέχιση των κινητοποιήσεων. Τι θα κάνει η Πολιτεία;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι γίνεται;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γιατί να πάρουμε δεδομένο ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους; Πιστεύω ότι το νομοσχέδιο είναι προς το συμφέρον τους. Πρώτον διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών. Και δεύτερον, εγγυόμεθα την εργασία όλων, όλων ανεξαιρέτως. Ξέρετε τι τεράστιο πρόβλημα υπήρξε -και εντός Κυβέρνησης- επειδή οι μετατάξεις συμπεριλαμβάνονται στον κανόνα του 5 προς 1, όσον αφορά στις προσλήψεις; Θεωρούνται νέες προσλήψεις. Οι μετατασσόμενοι, οι περίπου 1.500 που θα μεταταγούν καταλαμβάνουν θέσεις νέων, οι οποίοι βρίσκονται εκτός των τειχών και θα ήθελαν μια θέση.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην πρώτη σελίδα της «Καθημερινής» υπάρχει μια είδηση που λέει ότι 5 ή 7, αν κάνω λάθος διορθώστε με, σταθμοί του μετρό καινούργιοι, κινδυνεύουν να μην παραδοθούν επειδή υπάρχει πρόβλημα με τις συμβάσεις της SIEMENS που είναι ....

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι το γνωστό θέμα της SIEMENS. Πολλά Υπουργεία και το δικό μας έχει συμβληθεί μέσω διαφόρων Οργανισμών για διάφορα θέματα με την εταιρεία αυτή. Σε ανύποπτη πάλι στιγμή, ο ΟΣΕ που είχε κάποιες συμβάσεις με τη SIEMENS έχει με εντολή που δώσαμε, στραφεί με αγωγές εναντίον της SIEMENS. Έχει κάνει δύο αγωγές.

    Δεύτερο, στο μετρό: Πράγματι στη γραμμή 2 και 3 οι νέοι σταθμοί οι οποίοι από κατασκευαστικά άποψη έχουν προχωρήσει στο 90-95% προς Ανθούπολη, Περιστέρι και Χαϊδάρι είναι η μία γραμμή, η άλλη είναι προς Ελληνικό μετά την Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό κ.λπ., εκεί πρέπει να γίνουν τα έργα σηματοδότησης, όπως λέμε. Τα έργα αυτά τα κάνουν εταιρείες όπως η SIEMENS. H SIEMENS στη διαδικασία που έγινε επί Ν.Δ. είχε αναδειχθεί ως η εταιρεία που έπρεπε να πάρει το διαγωνισμό. Μάλιστα δεν ξέρω αν υπήρχε και άλλη συμμετοχή. Ήταν μια μόνο η συμμετοχή τότε.

    Ο κ. Σουφλιάς δεν είχε υπογράψει τη σύμβαση, γιατί προέκυψε το θέμα εντωμεταξύ της συζήτησης για το σκάνδαλο SIEMENS. Το θέμα αυτό παραμένει και εμείς επειδή θέλουμε να δώσουμε λύση. Δηλαδή, να υπάρχει και διαφάνεια και αντιμετώπιση του προβλήματος της SIEMENS, από την άλλη όμως να μην χάσουμε και το έργο το οποίο αφού περάσουν οι προθεσμίες θα χάσουμε κοινοτικά χρήματα. Προχωρούμε στην υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου, δημιουργούμε ένα τριτοβάθμιο σχηματισμό στο Ελεγκτικό Συνέδριο με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Δικαιοσύνης το οποίο θα ελέγξει το σύνολο των συμβάσεων που εκκρεμούν και εφόσον έχουμε το πράσινο φως ότι οι συμβάσεις αυτές είναι απολύτως νόμιμες, οι αρμόδιοι φορείς θα υπογράψουν τις συμβάσεις τους, θα ξεκινήσουν αμέσως αυτά τα έργα. Αυτό είναι το θέμα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καθυστέρηση;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα πάμε κάποιους μήνες πίσω, αλλά δεν θα χάσουμε το έργο. Θα γίνουν αυτά τα έργα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, να μας κάνετε ένα σχόλιο για τα όσα συνέβησαν χθες, αυτά που μας κούνησε το δάχτυλο από την Τρόικα και μας είπε πώς τα πάμε εδώ στην Ελλάδα, αν τα μνημεία θα διασωθούν;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θεωρώ ότι η παρέμβαση αυτή ήταν λανθασμένη. Ξέρετε χρησιμοποιούμε...

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς ξέρατε ότι θα γίνει αυτό σε συνέντευξη Τύπου;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς όχι.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ούτε ο κ. Παπακωνσταντίνου;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δεν γνωρίζω.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε για τα 50 δισ.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ δεν συνάντησα την Τρόικα σε αυτό το γύρο και όταν ρώτησα πώς δεν θα μας επισκεφθούν, η απάντηση που πήρα είναι ότι θεώρησαν ότι το κεφάλαιο μεταφορές προχωράει κανονικά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

    Αυτό το οποίο έχω να πω είναι ότι ενώ χρησιμοποιούμε βαρύγδουπες εκφράσεις εδώ στην Ελλάδα, έχουμε χάσει το μέτρο του λόγου και πρέπει να χρησιμοποιούμε τη σωστή λέξη. Είναι λάθος αυτό που έκαναν. Λάθος. Τίποτε παραπάνω, τίποτε λιγότερο.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο είναι λάθος;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό που έκαναν και σε βάρος τους...

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά αλλάζει η θέση τους όμως κ. Ρέππα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ζητάνε να λάβετε 50 δισ. από αποκρατικοποιήσεις, εγώ θεωρώ ότι είναι προσβλητικό.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είπα ότι είναι προσβλητικό, αλλά ακούστε να δείτε. Αν γίνουν εκλογές αύριο, δεν το εισηγούμαι και δεν θα γίνουν εκλογές, γιατί θέλουμε σταθερότητα και προοπτική να κεφαλοποιήσουμε την πολιτική μας, αλλά η Κυβέρνηση αυτή αν γίνουν εκλογές αύριο, θα είναι Κυβέρνηση, θα είναι πρώτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ και πάλι, το πιστεύω απόλυτα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μόνο του ή χρειάζεται κι άλλη στήριξη;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό λοιπόν το πρώτο κόμμα, λόγω εκλογικού νόμου θα είναι μόνο του. Άλλο αν πρέπει να πάμε σε άλλα σχήματα. Αυτό είναι άλλη συζήτηση και δεν είναι του παρόντος. Αυτό το οποίο έχω να πω είναι το εξής: Αυτή η Κυβέρνηση κατηγορείται ως κατοχική κυβέρνηση, ως κυβέρνηση ταγματασφαλιτών και δοσιλόγων. Αυτό δεν ενοχλεί κανέναν. Δεν ενοχλεί κανέναν. Το δεχόμαστε. Γιατί; Γιατί το λένε Έλληνες εναντίον Ελλήνων. Να το δεχτούμε κι αυτό, είναι στη μοίρα της δημόσιας σφαίρας.

    Από εκεί και πέρα, πραγματικά αυτό που έκαναν είναι λάθος και δεν θέλω να χρησιμοποιήσω βαρύγδουπες εκφράσεις και παρεξηγήσετε το χαρακτηρισμό μου τον οποίο θεωρώ βαρύτερο όλων των άλλων, γιατί...

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: «Απαράδεκτο» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό που έκαναν δεν βοηθάει ούτε κι εκείνους, ούτε τη χώρα μας, ούτε την Κυβέρνηση. Κάνει κακό στην Κυβέρνηση και προσβάλει τον ελληνικό λαό. Γιατί ο ελληνικός λαός δείχνει υπομονή. Είναι πρωτοφανής η ανοχή και η κατανόηση που δείχνει ο ελληνικός λαός σε μια πολιτική που είναι αντιδημοφιλής, είναι σκληρή.

    Βγαίνουμε και λέμε, όλοι κάτι χάνουμε. Χάνει ο ελληνικός λαός και χάνει πολλά για να κερδίσει η επί πολύ καιρό χαμένη Ελλάδα. Δεν έχουμε άλλο δρόμο. Είναι ευχάριστο αυτό που κάνουμε; Εγώ δηλαδή ξαφνικά απέκτησα μια ορμή να θέλω να μειώσω αποδοχές, ή να επιβάλω συγχωνεύσεις σε Οργανισμούς, ή να κάνω πρόγραμμα εξυγίανσης, ή να αφαιρέσω τις άδειες από τα φορτηγά;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι διαφορετικό, γιατί εσείς είστε εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, της δημοκρατικά εκλεγμένης Κυβέρνησης. Αυτός ο συγκεκριμένος είναι ένας γραφειοκράτης, ο οποίος έρχεται από έναν Οργανισμό, έχει μπροστά του κάποια χαρτιά και λέει θέλω τα λεφτά μου πίσω. Δεν με νοιάζει, πούλα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και επίσης, δεν μου βγαίνουν και τώρα πούλα την χώρα σου.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχετε απόλυτο δίκιο. Μια προσωπική μου άποψη είναι ότι είναι λανθασμένη και επί της ουσίας αυτή η προσέγγιση για τα 50 δισ. ευρώ. Ούτε θα προκύψει, ούτε είναι δυνατόν να προκύψει από οποιαδήποτε Κυβέρνηση. Και θεωρώ ότι μπορεί να έχουν κάνει το λάθος να έχουν αντιγράψει, υιοθετήσει αυτό που είπε ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. εδώ και αρκετό καιρό, ο οποίος είδα να επαίρεται χθες ότι «να εμείς λέγαμε για αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. ευρώ». Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αξιοποίηση είπε ο κ. Παυλόπουλος.

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ λέω λοιπόν καταγραφή της δημόσιας περιουσίας, ώστε να είναι καταγεγραμμένη και να γνωρίζουμε ότι έχει μια ορισμένη αξία που είναι πολλών δεκάδων δισ. Από εκεί και πέρα αποκρατικοποιήσεις, δηλαδή ιδιωτικοποιήσεις αυτού τους ύψους, δεν είναι δυνατόν να γίνουν όχι μέχρι το 2015, ούτε μέχρι το 2025.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί το είπανε; Γιατί κάνανε αυτή την κίνηση χθες; Ποια είναι η εκτίμησή σας;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γιατί η κίνησή τους ήταν λάθος και επί της ουσίας και επί της διαδικασίας.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν λάθος ή ήταν μια προετοιμασία για το τί μας περιμένει παρακάτω όταν δεν βγαίνουν οι αριθμοί και τα νούμερα και δεν είμαστε πάρα πολύ συνεπείς στα έσοδα που μαζεύουμε οπότε αγριεύουν τα πράγματα;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η Ελληνική Κυβέρνηση, είναι Κυβέρνηση η οποία συζητά με τον ελληνικό λαό και αυτή αποφασίζει. Αν υπάρχει κάποια άλλη Κυβέρνηση η οποία μπορεί να αποφασίσει καλύτερα, ας την επιλέξει ο ελληνικός λαός, να καθοδηγήσει εκείνη τη μοίρα της χώρας και της κοινωνίας. Αυτή η Κυβέρνηση λοιπόν με τον Πρωθυπουργό που έχει, θα συζητήσει με τον ελληνικό λαό τί πρέπει να κάνει. Καμία τρόικα δεν θα πει κάτι παραπάνω, αλλά όταν έχουμε 110 δισ. για να πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις, για να λειτουργούν νοσοκομεία, σχολεία, να λειτουργεί το κράτος, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι είμαστε μέσα σε συνθήκες πολέμου και πρέπει να δώσουμε τον πόλεμο με αξιοπιστία, αποτελεσματικότητα, αλλά βέβαια και αξιοπρέπεια.

    Και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν την αξιοπρέπεια που δείχνει ο ελληνικός λαός με αυτή την αντοχή και κατανόηση που έχει επιδείξει, να την προσβάλει και την υπονομεύει.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έτσι ξαφνικά της ήρθε της τρόικα να βγει; Μήπως έχει καλλιεργηθεί ένα έδαφος, μήπως τους δώσατε το δικαίωμα;

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κατηγορηματικά σας λέω κ. Σκουρή όχι και το γνωρίζω πολύ καλά. Μιλάω μετά λόγου γνώσεως.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστούμε πολύ.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αγαπητοί συνάδελφοι σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να μείνει η ανωνυμία σαν δικαίωμα
η σοβαρότητα πρέπει να γίνει υποχρέωση