Όχι μόνο φθηνά, πάμφθηνα. Πάρε κόσμε, τσάμπα.
Συντονισμένες πιέσεις ασκεί η τρόικα για παρεμβάσεις στις μεγάλες ΔΕΚΟ -εισηγμένες και μη- αλλά και στον τραπεζικό κλάδο. Το αίτημα πρέπει να ικανοποιηθεί άμεσα, καθώς συνδέεται με το PSI και το νέο δάνειο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, το αίτημα είναι σαφές: «Μειώστε τώρα τους μισθούς στις ΔΕΚΟ και μετά πωλήστε τις».
Ζητείται άμεση αλλαγή του μισθολογικού και του εργασιακού καθεστώτος όχι μόνο στις εταιρείες που τελούν υπό τον έλεγχο του δημοσίου αλλά και στις τράπεζες, με στόχο άμεσο πωλητήριο σε μεγάλες ΔΕΚΟ και διευκόλυνση των συγχωνεύσεων και της εξυγίανσης των τραπεζών.
27/01/2012
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιφνιδιαστική εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις
Πιέζει για άμεση ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Τρόικα
Πιέσεις για γρηγορότερη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ασκεί το κλιμάκιο της τρόικας, παρακάμπτοντας το σχεδιασμό της κυβέρνησης που έχει μεταθέσει το δύσκολο εγχείρημα για το 2013.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η στάση της τρόικας -όπως εκδηλώθηκε από το τεχνικό κλιμάκιο στην συνάντηση της Πέμπτης- έχει αιφνιδιάσει τόσο το υπουργείο όσο και το επιτελείο της εταιρείας, καθώς συνδέει την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εκκρεμεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την ιδιωτικοποίησή της.
Η συγκυρία όμως είναι εξαιρετικά αρνητική για να προχωρήσει μία τέτοια συμφωνία, ειδικά σε μια περίοδο που σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η εταιρεία βρίσκεται σε φάση επιτυχούς εξυγίανσης, (σ.σ.: το Δεκέμβριο παρουσίασε για πρώτη φορά θετικά αποτελέσματα) και για το τέλος του 2012 έχει προβλεφθεί να εμφανίσει κέρδη 20 εκατ. ευρώ. Εφόσον υλοποιηθεί το σχέδιο έτσι όπως έχει προγραμματιστεί από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, τότε η εταιρεία θα μπορεί να πετύχει καλύτερους όρους σε ένα ενδεχόμενο στρατηγικής συμφωνίας.
Εμμέσως πλην σαφώς το θέμα επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε την Παρασκευή με το κλιμάκιο της τρόικας.
Οπως δήλωσε, «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΣΕ είναι μια υπόθεση στην οποία εμπλέκονται κυρίως ζητήματα ανταγωνισμού που πρέπει να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων. Επομένως είναι ξεκάθαρο ότι και η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα».
Μάλιστα, ο κ. Βορίδης για να αποφύγει να πει περισσότερα έριξε το μπαλάκι στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, που -όπως είπε- χειρίζεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στη σημερινή συνάντηση δεν έγινε συζήτηση για τα ταξί, καθώς αναμένονται οι παρατηρήσεις της τρόικας επί του προσχεδίου που τους έχει δώσει το υπουργείο.
«Δεν συζητήσαμε καθόλου για τα ταξί. Θα περιμένουμε τις παρατηρήσεις τους και θα υπάρξει ένας δεύτερος γύρος διαλόγου. Το ότι δεν ετέθη στη σημερινή συζήτηση με τους εκπροσώπους της τρόικας δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουν παρατηρήσεις», διευκρίνισε ο υπουργός.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης τα προβλήματα χρηματοδότησης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων, η απελευθέρωση των φορτηγών και οι αστικές συγκοινωνίες ως προς το σκέλος της εισιτηριοδιαφυγής και των οφειλών των υπουργείων στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής.